Tuesday, December 06, 2005



گيج و بي‌حال به خاطر هواي آلوده از خواب بيدار شدم. هوا آنقدر كثيف است كه خواب آور شده است. بعد از اينكه ابي به صورت زدم كمي به كارهاي شخصي‌ام رسيدم و ديدم وقت رفتن است و بايد به سمت روزنامه بروم. در حين اينكه لباس‌هايم را مي پوشيدم صداي راديو را باز كردم تا از آخرين خبرها مطلع شوم. واي خداي من چه مي‌گويد. يك هواپيماي ارتش در شهركي درست پائين فرودگاه مهرآباد سقوط كرده است. چه حادثه هولناكي! بيچاره ساكنين آن بلوك كه در اين حادثه جان باختند. به سمت روزنامه حركت مي‌كنم اين خبر هم كه ديگر حال مرا بدتر هم كرد. به روزنامه مي‌رسم. همكارم مي‌گويد "خبر سقوط هواپيماي خبرنگاران را شنيده‌اي؟" واي خداي من چه مي‌گويد! " مطمئني؟ هواپيما حامل خبرنگاران بوده؟!" يا خدا؛ نكند حسن و مجتبي و راهب در هواپيما بودند. راستي امير! امير خلوصي چي؟ اي واي سامان؟! واي، يا خدا...

الان كه اين چند خط را مي‌نويسم كلافه‌ام و نمي‌دانم چه بايد بكنم. از طرفي كارهاي روزنامه مانده و از طرف ديگر دلم پيش بچه‌ها ست. خدايا دلم مي‌خواهد زمان برگردد. بروم جلوي اين پرنده مرگ را بگيرم. خدايا چرا موبايل بچه‌ها خاموش است؟!
واي خدا... عليرضا برادران رفت... حسن قريب رفت ... واي خدا... كاظم نژاد...
*سمت چپ حسن قريب و سمت راست عليرضا برادران
.
پي‌نوشت1 -18:30:
طبق آخرين خبري كه از يكي از آتش‌نشانان حاضر در منطقه دريافت كردم، بسياري از ساكنان آپارتمان بر اثر دود ناشي از انفجار خفه شده‌اند و جان خود را از دست داده‌اند. هواپيما به سه طبقه اول ساختمان برخورد كرده و آتش سوزي در اين طبقات موجب مسدود شدن راه فرار ساكنان آپارتمان شده‌ است.
.
پي‌نوشت2 -19:09:
طبقه اول ساختمان بيشترين خسارت را ديده است. اما جالب اين است كه هواپيما داخل واحدي از ساختمان شده كه كسي در آن نبوده است. روز قبل از حادثه يكي از بستگان نزديك خانواده واحد مذكور در كرمانشاه فوت مي‌كند و تمام اعضاي خانواده درست دو ساعت قبل از حادثه منزل را جهت سفر به شهرستان ترك مي‌كنند.
.
پي‌نوشت3 -19:40:
به گفته يكي از شاهدان عيني، دو از چهار موتور هواپيما از كار افتاده و هواپيما به صورت كج و با زاويه تندي نسبت به زمين سقوط كرده است. به گفته اين افسر ارتشي كه شناخت كافي هم نسبت به پرواز دارد، خلبان هواپيما تلاش بسياري كرده تا هواپيما را روي خيابان جنب ساختمان بنشاند، اما چون هواپيما به حال كج در آمده و كنترلش از دست خلبان خارج بوده، نتوانسته آنرا به سمت خيابان هدايت كند كه در نتيجه هواپيما به گوشه ساختمان و طبقه اول اصابت مي‌كند.
.
پي‌نوشت4 -20:02:
دقايقي پيش خبرگزاري ايسنا توضيح روابط عمومي ارتش در خصوص علت سقوط هواپيما را به دلايل نامعلومي از روي تلكس خبري‌اش حذف كرد.
.
پي‌نوشت5 -20:16:
طبق آخرين خبر دريافتي، تنها قسمتي از بال هواپيما به طبقه اول ساختمان اصابت كرده و باعث انفجار و آتش سوزي در ساختمان شده است. حدود صد و پانزده نفر تا اين لحظه جان سپرده‌اند كه از اين تعداد 25 نفرشان از ساكنين آپارتمان هستند.