Tuesday, November 29, 2005

بالاخره بعد از مدتها بالا و پائين كردن لينك‌ها و جابجايي و حذف و اضافه كردن‌شان، به يك لينك ثابت رسيدم كه اگر فيلترشكني پيدا كنم، سيستم "بلاگ رولينگ‌اش" را هم راه مي‌اندازم. [مسعودخان برجيان اگر اين پست را مي‌خواني، به دادم برس!]
بيست وبلاگ را كه هر روز مي‌خوانم و به‌شان سر مي‌زنم، انتخاب كردم. البته اين طور نيست كه به غير از اينها به وبلاگ ديگري سر نمي‌زنم. اما اينها را وبلاگ‌هاي "منتخب" مي‌دانم كه حرف براي گفتن دارند و خودم به شخصه از مطالب‌شان ياد مي‌گيرم و آرزو دارم روزي مثل اينان بنويسم.
راستش در انتخاب‌هايم، هم وزن مطالب را مد نظر قرار دادم و هم اخلاق را. به عنوان مثال وبلاگ سيبستان كه هر پست‌اش آموزنده است برايم و همچنين دوستان ديگر كه لينك‌شان را آورده‌ام. مزخرف در اين وبلاگ‌ها نيست؛ فخر فروشي نيست؛ حسادت و عقده‌گشايي نيست و خيلي‌ عوامل اخلاقي ديگر كه در بعضي از وبلاگ‌ها متاسفانه ديده مي‌شود و جالب اينكه وبلاگ‌هاي پرخواننده‌اي هم هستند. در بعضي از وبلاگ‌ها متاسفانه شاهد هستم كه طرف هر مزخرفي كه بخواهد مي‌گويد و به اين و آن مي‌زند و سپس خدا را بنده هم نيست و عالم را به [...] مباركش هم نمي‌گيرد. خب چه احترامي بايد به اين جور آدم‌ها گذاشت. رفيق بوده‌اند كه بودند! از اين به بعد رفاقت را كنار مي‌گذارم. خيلي راحت كنار مي‌گذارم اين جور آدم‌ها را. به نظرم مهم اين است كه آدم در تمام زندگي‌اش سعي كند پاكيزه باشد، حتي در وبلاگش.
البته سوءتفاهم پيش نيايد كه چون تنها تعداد معدودي از وبلاگ‌ها در ستون لينكم وجود دارد، پس مابقي وبلاگ‌ها در دسته ديگر قرار مي‌گيرند؛ خير! اين طور نيست. اولا انتخاب دسته اول نظر شخصي من است؛ دوما دسته "عوضي نويسان اينترنتي" كه نام بردم خيلي كم هستند و تعداد بي‌شماري [حدود هشتاد درصد] از وبلاگ‌ها در دسته سوم طبقه‌بندي شخصي‌ام قرار مي‌گيرند كه از طريق لينك دوستان و سايت‌هاي معروف، به مطالب منتخب‌شان سر مي‌زنم.