Thursday, November 17, 2005

يك پيشنهاد به علي و نادر

در همين ابتدا اصل حرفم را بزنم: با رفتن علي آقا معظمي و نادر‌خان فتوره‌چي مخالفم. از يادداشت‌هاي وبلاگي هر دو كلي ياد ‌گرفتم. هر چند كه بعضي از نوشته‌هايشان را مناسب براي دنياي مجازي نمي‌دانستم ولي در كل علي آقا حرف‌هاي قابل تامل و جديد براي من زياد داشت. به وبلاگش هميشه سر مي‌زدم.
نمي‌دانم چه اتفاقي براي اين دو عزيز افتاده است اما هر چه كه شده، پيشنهادي براي اين دوستان دارم. شايد در آينده نزديك وبلاگ نويسي را مجدد شروع كنند. يعني راغب شوند؛ پيشنهاد من مستعار نويسي‌ست! به نظر من اشتباه محض است با اسم خود نوشتن؛ هم از دوست نيش مي‌خوري و هم از دشمن و سرانجام چنان سرخورده مي‌شوي كه مدت‌ها وقت مي‌خواهد بازسازي ذهن. زماني با حرف‌هاي سخن عزيز درباره مستعار نويسي مخالف بودم اما امروز حق را به او مي‌دهم. دنياي مجازي نامرد است. تا دلت بخواهد نقاب‌دار دارد. امانت نمي‌دهند. آنان كه سري به اصطلاح گنده در سر‌ها دارند، نوميد‌ت مي‌كنند چه برسد به نقاب‌داران دنياي مجازي كه هيچ ابايي در ترور شخصيت ديگران ندارند.
اين‌ها را گفتم تا به اين دو رفيق عرض كنم كه برگرديد! محكم هم برگرديد، ولي با اسم مستعار برگرديد. چند وقتي استراحت كنيد و با نيرويي جديد وبلاگ نويسي را آغاز كنيد.
دوستان! باور كنيد امروزه روز روزنامه‌نگاري كه وبلاگ نداشته باشد و وبلاگ‌نويس نباشد، در زمره روزنامه‌نگاران برجسته و حرفه‌اي محسوب نمي‌شود. مخصوصا كه در اين دوران امكان بيان صريح و راحت در مطبوعات ايران وجود ندارد.
رفقا، حتما برگرديد؛ با اسم مستعار هم برگرديد.