Sunday, December 11, 2005

[...] مملكت[...] تو


نگراني‌ام بي جهت نبود. ببينيد دارند ساز ادامه طرح تردد زوج و فرد خودروها تا آخر سال را كوك مي‌كنند. اصلا فكر نمي‌كنند كه خيلي‌ها هستند كه با پيكان مدل چهل و هشت يا پنجاه كه الان يك ميليون تومان هم نمي‌ارزد نان خانواده‌اي را مي‌دهند. همه راه‌ها را كنار گذاشته‌اند و چسبيده‌اند به طرح زوج و فرد پلاك خودروها. اقتصاد مملكت را به ركود و روستائيان را به شهرها كشيده اند و شهرنشينان را هم بي‌كار كرده‌اند كه تنها درآمدشان شده مسافركشي، حالا اين را هم مي‌خواهند از آنها بگيرند. كار از جاي ديگر خراب است! آن روز كه دست ايران خودرو و شركتهاي رقيبش را باز گذاشتند تا بر سر توليد بيشتر روزانه خودرو رقابت كنند و نيروي انتظامي هم چشم بسته آنها را شماره كند، بايد به فكر مي‌بودند نه حالا كه درآمد بسياري را مختل كنند.
بله! من هم موافقم با تردد محدود خودروها اما فكر مي‌كنم اين راهش نيست. پوشاندن ضعف‌هاي مديريت اسلامي است. آقايان بيست و هفت سال است كه دارند آزمون و خطا مي‌كنند و تجربه كسب نكرده‌اند هنوز و باز هم دارند خطا مي‌كنند. جدا كنترل مملكت از دست حكومتيان خارج شده. چقدر احمق است اين سرباز رهبر انقلاب كه نه سوادش را دارد و نه توانايي‌اش را و آنوقت دربست قبول كرد پست شهرداري تهران را. قاليباف نشان داد كه به جد سياستمدار نمي‌تواند باشد. او در نيروي انتظامي محبوبيت زيادي كسب كرده بود. نظامي مرد بود و به كار خودش وارد. انصافا نيروي انتظامي را هم سرو سامان داد. اما از آنجا كه در كشور ما قرار است هيچ كس سر جايش نباشد، او آمد و خود را نامزد رياست جمهوري كرد و بعد از آنكه از طرف مردم بور شد، رفت بر صندلي شهرداري تهران نشست.
در روزهاي گذشته عده‌اي خاله‌زنك در خانه نشستند و همراه با دلقكان لس‌آنجلس سناريو بافتند كه سقوط هواپيماي حامل خبرنگاران يك پروژه براي نابودي آنان بوده و مرعوب كردن ديگر روزنامه‌نگاران. داستان‌ها ساخته شد از اينكه خبرنگاران كشته شده را زور كردند كه داخل هواپيما بروند و در موتور هواپيما دست‌كاري كردند و از اين مزخرفات. اما تنها كافي‌ست چند روزي در اين پايتخت دود گرفته اسلامي زندگي كنيم تا دستگيرمان شود كه حاكمان همان طور كه در دين‌شان گيج مي‌زنند، به همان اندازه هم در حكومت‌داري دارند گيج مي‌خورند و وضعيت‌شان آنقدر [...] تو [...] است كه شنيدن حوادثي از جمله سقوط هواپيما نبايد ما را شگفت زده كند و يا مانند عده‌اي جوگير كه دنبال سناريو‌ها برويم. حكومت اسلامي همين است!