Wednesday, November 16, 2005

چند نكته

.
1- ابتدا توضيح دهم، شما كه به اين وبلاگ سر مي زنيد را "شريك" مي دانم؛ شريك دفترچه يادداشتم كه من آن را "كارنه" مي نامم. قصدم از نوشتن در اين دفترچه كوچك ثبت آن چيزي‌هايست كه از ذهنم مي‌گذرد و دوست دارم در اين دفترچه ثبت‌شان كنم تا به دوستان و شركايم نشان دهم كه كي هستم، چگونه فكر مي كنم و چه نظراتي در قبال مسائل مختلف روز دارم. همه شريكانم را محرم مي‌دانم كه بايد همين طور هم باشد.
2- از دوستان و بزرگواراني كه برايشان ايميل فرستاده ام و درخواستي كوچك كرده‌ام، تقاضا دارم اگر جوابشان منفي‌ست حداقل يك برگشت كوچك(RE) بزنند و مرا از جوابشان مطلع كنند. به خدا خيلي بد است جواب ندادن به نامه و ايميل كسي. بي‌فرهنگي‌ست دوست من! يادم مي‌آيد چند سال پيش كه من و برادرم عشق نامه نوشتن به بزرگان هنر دنيا داشتيم، در روز چند نامه به گرافيست‌ها و انيماتورهاي بزرگ ديزني و كمپاني‌هاي معروف ديگر مي‌زديم و عشقمان اين بود كه راهنمايي كوچكي بگيريم. شايد در روز هزاران نامه از امثال من برايشان فرستاده مي شد، اما جالب اين بود كه حتي يك نامه‌ را هم كه مثلا براي "گلن كين" مي‌فرستاديم، بي‌جواب نمي ماند. دستگاه خودكار ايميلش كار مي‌كرد و تشكر كوچكي بابت ايميلم مي‌فرستاد و مي‌نوشت كه وقت پاسخ‌گويي ندارد اما بي‌جواب نمي‌گذاشت ايميل‌مان را. بزرگاني بودند كه نامشان در تاريخ هنر گرافيك و انيميشن ثبت است. ديگر ما چي هستيم رفيق؟! در هرصورت زشت است بي جواب گذاشتن عريضه كسي.
3- در وبلاگ مجيد زهري عزيز خواندم كه بلاگ‌اسپات امكان كنترل كامنت قبل از پابليش گذاشته است. راستش زياد آدم واردي در اين مسائل نيستم ولي با تقلاي فراوان توانستم پيدا كنم آن را و اين امكان را براي وبلاگم فعال كردم. هر چند فعلا كامنتي جز سه-چهار كامنت در ماه از شركايم ندارم ، اما خب اين امكان خوبي است براي كنترل و جلوگيري از ديوار‌نويسي بعضي‌ آدم‌هاي مريض با خلط گلوي‌شان. در گذشته تجربه كردم اين را!
4- يكي از عرايضم كه براي بعضي از دوستان نوشته‌ام، اين است: چگونه مي توان كاري كرد كه ستون بلاگ رولينگ‌ام ديده شود؟ در ايران بلاگ رولينگ فيلتر است و مشكل داريم اما تعدادي از دوستان نمي‌دانم چه كار كرده اند كه ستون لينكشان فعال است. براي‌شان ايميل زدم و از آنها كمك خواستم كه فعلا همان طور كه توضيح دادم، جوابي دريافت نكرده‌ام!