Tuesday, September 13, 2005

بيسجيان به پيشواز مي روند

دولت انقلابي احمدي‌نژاد كم كم دارد روي واقعي خود را نشان مي دهد. هنوز يك ماه از تشكيل دولت‌ جديد نگذشته است كه معابر پياده پر رفت و آمد خيابان‌هاي اصلي تهران توسط بسيجيان اشغال شده. آنان كه از تبليغات مذهبي خود در مساجد و پايگاه‌ها نوميد شده‌اند آزادانه اقدام به برپايي چادر‌هاي موقت در معابر كرده‌اند تا كتاب‌ها و نوارهاي مذهبي‌شان را به فروش برسانند.
اطراف ميدان ونك از جمله نقاطي است كه مورد توجه بسيجيان واقع شده است. دور تا دور ميدان داربست‌هايي را زده اند و چادر بر روي آنها كشيده و كتاب‌هايي مربوط به امامان و زندگي اهل بيت را به شكلي نامرتب و شلخته به فروش مي رسانند.
به نظر من گذشته از سد معبر و ايجاد ترافيك براي شهروندان، برپايي اين نوع نمايشگاه‌هاي مذهبي جز نفرت عمومي و لعن و نفرين بر اهل بيت و فروشندگان و مبلغان كتاب‌هاي مذهبي چيز ديگري به همراه نمي‌آورد؛ جالب اينكه بسيجيان مبلغ به ايجاد نمايشگاه‌هاي سيار در نقاط حساس پر رفت و آمد شهري اكتفا نمي‌كنند و براي جلب توجه بيشتر بلندگوهاي بزرگي را هم در كنار چادرها تعبيه كرده‌اند و صداي نوار نوحه و عزاداري را تا آنجا كه جا دارد بلند مي كنند. آن هم به صورت بسيار دلخراش و گوش‌آزار و خودشان هم از صبح تا شام در كنار باندها مي ايستند و تراكت هاي مذهبي توزيع مي كنند.
اوج اين فعاليت‌ها در ايام محرم و ماه رمضان است و با تشكيل دولت اسلامي امسال بسيجيان به پيشواز رفته و از يك ماه جلو‌تر علم‌هاي تبليغاتي را در ميادين و خيابان‌هاي شلوغ تهران آغاز كرده اند.
قبول حق باشد ان‌شا‌الله! من كه امسال بي‌صبرانه منتظر هستم تا مطالب پرمغزي توسط قلم‌هاي شيوا درباره ماه مبارك! رمضان همانند آنچه كه درباره ايام محرم نوشتند، منتشر شود.